Site Trafiğini Artırmak için İçerik Pazarlaması (Content Marketing)



11 Şubat 2014 tarihinde Pelin Taşel tarafından yayınlandı.

Bir önceki yazımda MarkanınGörünürlük ve Bilinirliğini Artırmaktan bahsetmiş ve SEO ile içerik pazarlamasının site trafiğinizi artırmada önemli rolü olduğunu belirtmiştim.
İyi bir içerik neden site trafiğini artırır? Ya da soruyu başka türlü soralım: Site trafiğini artırmak için iyi bir içerik planlamasını nasıl yapmalıyım?

1-      İçeriğinizi okuyacak hedef müşterinizi iyi belirleyin.


Markanızın müşteri portföyü vardır. Hem bu müşterileri korumak gerekir, hem de sayısını artırmak gerekir, yani müşteri kazanmak gerekir. Mevcut müşterilerinizi zaten tanıyorsunuz, ama hangi forumlarda yazdıklarını, hangi web sitelerini beğendiklerini, rutin izlediklerini bilmek lazım. Yeni müşterilerinizi tanımak için de sosyal medyada ve sosyalCRM müşteri havuzunuzda iyice bir araştırma yapmak lazım: Nerede yaşarlar? Neleri izlemekten hoşlanırlar? Ne kadar sıklıkta online olurlar? Facebook, Twitter gibi sosyal medya araçlarını ne sıklıkta kullanırlar? Değer verdikleri nelerdir? Karar verirken neleri dikkate alırlar, hangi web sitelerine bakarlar? Vs.. gibi soruların cevaplarını bilmelisiniz ki içeriğinizi ona göre hazırlayabilin. Ya da hazırladığınız içeriği çeşitlendirip segmente ettiğiniz müşterilere göre içerikleri yayınlayın.
Müşterileriler sizin firmanızla ya da ürününüzle ilgilenmiyorlar, onlar ihtiyaçlarının karşılanmasını istiyorlar. Onların ihtiyaçlarını karşılayan içeriği sunduğunuz takdirde site trafiğiniz artacaktır.  Tony Zambito, buyer persona (detaylı okumanızı öneririm) terimini yaratmış:

“..Buyer personas are research-based archetypal (modeled) representations of who buyers are, what they are trying to accomplish, what goals drive their behaviour, how they think, how they buy, and why they make buying decisions (Today, I now include where they buys well as when buyers decide to buy)..”

Buyer personas oluştururken sormanız ve cevaplamanız gereken sorular için Hubspot size yardımcı oluyor: questions you need to ask yourself when developing buyer personas 

2-      “Buyer Personas” oluşturduktan sonra Mapping yapmalısınız:

    
    Müşterilerin satınalma davranışlarına, ilgilerine göre içerik yaratmalısınız. İçeriğinizi kişiselleştirin, kişiye özel yapın.  

3-      İçeriği geliştirin, WOMM yaratın, Keywords oluşturun.


Kime ne söyleyeceğinize karar verdikten sonra içeriğinizi geliştirmeniz lazım. İnsanların genelde hoşlandığı, kolay izlediği, okuduğu içerikler oluşturun. Örneğin videolar her zaman interaktif kalınmasını sağlar ve trafik çekmek için çok etkilidir. İçeriğiniz viral pazarlamaya olanak sağlasın. WOMM (Word-of-Mouth-Marketing; Viral Pazarlama-Ağızdan Ağıza Pazarlama) günümüzde marka bilinirliği için ve içerik pazarlamasının ROI’sini artırmak için büyük önem taşımaktadır.

Mutlu insan konuşur, mutsuz ve öfkeli insan da konuşur, hatta daha fazla konuşur. İçeriğinizde doğal olun, tavsiye ve sohbet oluşturun. Ürün ve hizmetleriniz hakkında forum sitelerinde gündem oluşturmaya çalışın. Hedef kitlenin sitenize gitmesini sağlayın, ürünlerinizi denemesini ve ürünlerinizi/sitenizi başkalarına önerecek kadar olumlu etkinin oluşmasını sağlayın (Gelecek yazılarımda bahsedeceğim). Başkalarının sizin hakkınızda konuşması sitenize daha çok trafik çekecektir. Bunu da etkili içeriğinizle sağlayabilirsiniz.

Bir diğer yöntem olarak arama motorlarında (Google, Yahoo, Bing gibi...) üst sıralarda çıkmanızı sağlayacak (SEO) keywords’ları içeriğinizde kullanın. Google Trends ya da Google Keyword Tools, keywords seçiminizde, içeriğinizde kullanacağınız keywords’lerde size yardımcı olacaktır. Arama motorlarında üst sıralara çıkmanız, sitenize trafiği artırarak, içeriğinizi daha çok kişinin görmesini sağlayacaktır.

4-      İçeriğinizi yayın.


İçeriğinizden mevcut ve yeni oluşacak müşterilerinizin haberdar olabilmesi için içeriğinizi mümkün olduğu kadar yaymaya çalışın. Sosyal medya araçları ve teknolojiyi kullanın. İçeriğinizin çevresinde paylaşım butonlarını ve yorum alanlarını muhakkak oluşturun. İçerik pazarlaması içeriği oluşturmak, iletişimin bir parçası olmak ve güvenilir bir kaynak haline getirmektir.

5-      Leads oluşturun.


Pazarlama ve satış departmanları bilirler; Ana Fikir Liderleri (Key Opinion Leader)’ler marka bilinirliğinin artırılmasında yardımcı olurlar. Sosyal medyada da “Leads”ler vardır. İçeriğinizi yaydığınız kanallarda, rutin olarak sitenizi ziyaret eden, içeriğinizi paylaşan, yorum yapan, başka insanların sorularını cevaplayarak sizi destekleyen marka savunucularınızı bulun va ödüllendirin. Sadakat sağlayın ve daha çok iletişime geçmelerini sağlayın. Bazı dataları görmek için “content marketing efforts are becoming more focused on lead generations” yazısını okuyabilirsiniz.
Bütün bunlar yetmiyor tabiiki, içeriğinizin performansını görmek ve düzeltmek için sürekli ölçüm ve analizleri de incelemeniz gerekmektedir.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşın....