11 Şubat 2014 tarihinde Pelin Taşel tarafından yayınlandı.
Bir önceki yazımda MarkanınGörünürlük ve Bilinirliğini Artırmaktan bahsetmiş ve SEO ile içerik
pazarlamasının site trafiğinizi artırmada önemli rolü olduğunu belirtmiştim.
İyi bir içerik neden site trafiğini artırır? Ya da soruyu
başka türlü soralım: Site trafiğini artırmak için iyi bir içerik planlamasını
nasıl yapmalıyım?
1-
İçeriğinizi
okuyacak hedef müşterinizi iyi
belirleyin.
Markanızın müşteri portföyü vardır.
Hem bu müşterileri korumak gerekir, hem de sayısını artırmak gerekir, yani
müşteri kazanmak gerekir. Mevcut müşterilerinizi zaten tanıyorsunuz, ama hangi
forumlarda yazdıklarını, hangi web sitelerini beğendiklerini, rutin
izlediklerini bilmek lazım. Yeni müşterilerinizi tanımak için de sosyal medyada
ve sosyalCRM müşteri havuzunuzda iyice bir araştırma yapmak lazım: Nerede yaşarlar?
Neleri izlemekten hoşlanırlar? Ne kadar sıklıkta online olurlar? Facebook,
Twitter gibi sosyal medya araçlarını ne sıklıkta kullanırlar? Değer verdikleri
nelerdir? Karar verirken neleri dikkate alırlar, hangi web sitelerine bakarlar?
Vs.. gibi soruların cevaplarını bilmelisiniz ki içeriğinizi ona göre
hazırlayabilin. Ya da hazırladığınız içeriği çeşitlendirip segmente ettiğiniz
müşterilere göre içerikleri yayınlayın.
Müşterileriler sizin firmanızla ya da
ürününüzle ilgilenmiyorlar, onlar ihtiyaçlarının karşılanmasını istiyorlar.
Onların ihtiyaçlarını karşılayan içeriği sunduğunuz takdirde site trafiğiniz artacaktır.
Tony Zambito, “buyer
persona”
(detaylı okumanızı öneririm) terimini yaratmış:
“..Buyer personas are research-based archetypal (modeled) representations
of who buyers are, what they are trying to accomplish, what goals drive their behaviour, how they think, how they buy, and why
they make buying decisions (Today, I now include where they buys well as when
buyers decide to buy)..”
Buyer personas oluştururken sormanız
ve cevaplamanız gereken sorular için Hubspot size yardımcı oluyor: questions
you need to ask yourself when developing buyer personas
2- “Buyer Personas” oluşturduktan sonra Mapping yapmalısınız:
Müşterilerin satınalma davranışlarına, ilgilerine göre
içerik yaratmalısınız. İçeriğinizi kişiselleştirin, kişiye özel yapın.
3-
İçeriği
geliştirin, WOMM yaratın, Keywords oluşturun.
Kime ne söyleyeceğinize karar
verdikten sonra içeriğinizi geliştirmeniz lazım. İnsanların genelde hoşlandığı,
kolay izlediği, okuduğu içerikler oluşturun. Örneğin videolar her zaman interaktif
kalınmasını sağlar ve trafik çekmek için çok etkilidir. İçeriğiniz viral
pazarlamaya olanak sağlasın. WOMM (Word-of-Mouth-Marketing; Viral Pazarlama-Ağızdan
Ağıza Pazarlama) günümüzde marka bilinirliği için ve içerik pazarlamasının ROI’sini
artırmak için büyük önem taşımaktadır.
Mutlu insan konuşur, mutsuz ve öfkeli
insan da konuşur, hatta daha fazla konuşur. İçeriğinizde doğal olun, tavsiye ve
sohbet oluşturun. Ürün ve hizmetleriniz hakkında forum sitelerinde gündem
oluşturmaya çalışın. Hedef kitlenin sitenize gitmesini sağlayın, ürünlerinizi
denemesini ve ürünlerinizi/sitenizi başkalarına önerecek kadar olumlu etkinin
oluşmasını sağlayın (Gelecek yazılarımda
bahsedeceğim). Başkalarının sizin hakkınızda konuşması sitenize daha çok
trafik çekecektir. Bunu da etkili içeriğinizle sağlayabilirsiniz.
Bir diğer yöntem olarak arama
motorlarında (Google, Yahoo, Bing gibi...) üst sıralarda çıkmanızı sağlayacak
(SEO) keywords’ları içeriğinizde kullanın.
Google Trends ya da Google Keyword Tools, keywords
seçiminizde, içeriğinizde kullanacağınız keywords’lerde size yardımcı
olacaktır. Arama motorlarında üst sıralara çıkmanız, sitenize trafiği
artırarak, içeriğinizi daha çok kişinin görmesini sağlayacaktır.
4-
İçeriğinizi
yayın.
İçeriğinizden mevcut ve yeni oluşacak
müşterilerinizin haberdar olabilmesi için içeriğinizi mümkün olduğu kadar
yaymaya çalışın. Sosyal medya araçları ve teknolojiyi kullanın. İçeriğinizin
çevresinde paylaşım butonlarını ve yorum alanlarını muhakkak oluşturun. İçerik
pazarlaması içeriği oluşturmak, iletişimin bir parçası olmak ve güvenilir bir
kaynak haline getirmektir.
5-
Leads oluşturun.
Pazarlama ve satış departmanları
bilirler; Ana Fikir Liderleri (Key Opinion Leader)’ler marka bilinirliğinin
artırılmasında yardımcı olurlar. Sosyal medyada da “Leads”ler vardır. İçeriğinizi
yaydığınız kanallarda, rutin olarak sitenizi ziyaret eden, içeriğinizi
paylaşan, yorum yapan, başka insanların sorularını cevaplayarak sizi destekleyen
marka savunucularınızı bulun va ödüllendirin. Sadakat sağlayın ve daha çok
iletişime geçmelerini sağlayın. Bazı dataları görmek için “content
marketing efforts are becoming more focused on lead generations” yazısını
okuyabilirsiniz.
Bütün bunlar yetmiyor tabiiki,
içeriğinizin performansını görmek ve düzeltmek için sürekli ölçüm ve analizleri
de incelemeniz gerekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Fikirlerinizi paylaşın....