Müşteri mi Yaratıyorsunuz, Yoksa Talep mi?


20 Temmuz 2017 tarihinde Pelin Taşel tarafından yayınlandı.

Talep Yaratma (“Demand Generation”), oluşturduğunuz içerikler sayesinde bilinirliği artırarak ürün/hizmetinize talep yaratmak. Amaç insanların ürün/hizmetlerinizle ilgilenmesini sağlamak

Müşteri Yaratma (“Lead Generation”), yukarıda bahsettiğimiz bu ilgilenen kişilerin size iletişim bilgilerini vermelerini sağlayarak ürün/hizmetlerinizi satın almaya hazır potansiyel müşteriler haline getirmek.

Bu ikisi farklı terimlerdir ve her 2 amaca yönelik oluşturulacak içerikler, web siteleri, programlar da farklı olmalıdır. Sitenizi, içeriğinizi ziyaret eden müşterilerin potansiyel müşteriler mi yoksa öylesine ziyaret eden gelip geçen müşteriler mi olduğunu ayırt edebilmek için metodlar geliştirmelisiniz. Hatta her ikisine yönelik sayfalar geliştirmelisiniz. Talep yaratma için kısa, basit bloglar, videolar, “infographic”, ürün/hizmetin kişilere faydasını sağlayan temel maddeler sıralanabilir, ürün/hizmetle ilgili merak uyandıran, pek bilinmeyen bir bilgiyi sunmak olabilir. Müşteri yaratma için iletişim bilgilerini isteyerek sunulan daha detaylı bilgiler, e-kitap, webinar’lar, diğer rakiplerden farklılaştıran maddeleri içeren yazılar, bülten aboneliği, müşterilerin yorumlarını alma, hatta kendi tasarımlarını oluşturmasını sağlama sıralanabilinir. Örneğin bir boya firmasının web sitesine gelen bir kişinin iletişim bilgilerini aldıktan sonra odasının resmini siteye yüklettirip uygun tasarım ve boyayı deneme yoluyla yapmasını sağlamak.

Nasıl daha fazla müşteri yaratabiliriz?

Buna daha çok inbound marketing yardımcı olur (Resim1). “Inbound marketing” içerik ve karşılıklı iletişim ile güven oluşturarak ve ihtiyacı gidererek müşteri kazanmayı amaçlayan pazarlama şeklidir. Blog, anahtar kelimeler vs.. ile sitenize çektiğiniz kişileri CTA (call-to-action) ile – ziyaretçilerin üzerine tıklayarak aksiyon almasını sağlayan bir resim, buton, link veya mesaj- landing page’e yönlendiriyorsunuz. Bu web sayfasına gelen kişinin karşısına iletişim bilgilerinin alınmasını sağlayan bir form çıkıyor. Bu doldurulan form karşılığında ilk başlarda sunulmuş olan “offer”(örnek webinar katılımı, makale, e-kitap indirme gibi) bu kişiye iletiliyor. Böylece bir müşteri yaratılmış olunuyor ve CRM sistemine yerleştiriliyor. Bundan sonraki görev satış temsilcilerine düşüyor. Örneğin A+,A-,B+,B-,C olarak potansiyellerine göre hedefleme yaptığımız müşterilerden  A- ve B- olanlara (potansiyel ama ürünlerinizi az tercih ediyor), pazar araştırması ile belirlenmiş pazar segmentlerine göre ilgilerini çekecek blog, anahtar kelimeler ile siteye çekip CTA ile webinar katılımı, makale, e-kitap vs... sunup satış temsilcilerinin de katkılarıyla ve diğer dijital pazarlama projeleriyle A+, B+ müşteri haline getirilebilinir. Hatta aşağıda sayılan aplikasyon, programlar “tool”, müşteriler hakkında daha detaylı bilgi alınmasını sağlayabilir.


         Resim1:

Müşteri Yaratma (“Lead Generation”) için program örnekleri:

Sitenize gelen müşterileri ne kadar tanıyorsunuz? İsim ve e-mail adreslerini biliyor musunuz? Hangi sayfalarda dolaşıp, nerelere tıkladıklarını, formu doldurmadan önce ve doldurduktan sonra ne yaptıklarını izliyor musunuz? Bazı programlar bu bilgileri almaya yardımcı olabilir:
1-Hotjar: Sitenizde müşterilerinizin hareketlerini, nerelere tıkladıklarını, sırayla nerelere gittiklerini gösteriyor.
2-Crystalknows:  Kişinin sosyal medyadaki hareketlerine göre iletişim kurmak için en uygun yolu gösteriyor. Davranışsal metodlara göre gerçek zamanlı öneriler getiriyor.
3-HubSpot Marketing Free: Hubspot’un ücretsiz müşteri kazandırma programı. Kendi form formatını kullandırtıyor ve formu dolduran müşterilerin bilgilerini sizin datalarınıza ekliyor. Ayrıca pop-up pencereler, “merhaba barları” sağlıyor.
4-IntercomAcquire:  Intercom sitenize gelen müşterilerle direkt iletişime geçmenizi sağlıyor. Kurallarını siz ayarlıyorsunuz. Örneğin sitede 20 saniye kalan kişinin karşısına sağ alt köşeden konuşma penceresi açılıyor ve mesaj geliyor. Operatör video ile de bağlanabilir. Böylece canlı olarak karşılıklı iletişim şansı yakalanıyor.
5- Leadfeeder:  Sitenizi ziyaret eden müşterileri gösteriyor ve iletişim bilgilerini sağlıyor.
6- Brand24: Sosyal medyada kişilerin ürün/servisleriniz hakkındaki yorumlarını size iletiyor. Kötü yorumlar varsa, yayılmadan mutsuz müşterinin şikayetlerine cevap verip ihtiyacını karşılayabilirsiniz. Pozitif yorumların üzerine gidip ürün/servislerinizi geliştirebilirsiniz. Böylece daha hızlı ve daha fazla müşteri yaratma şansınız olacaktır.
7-Monitera: Türkiye merkezli sosyal medya takip aracı. Hedef kitlenizi dinleme ve gözlemleme fırsatı veriyor. Bunun yanında sektör ve ürünlerle ilgili gelişmeleri, son tüketicilerin neler düşündüğünü öğrenme imkanı sunuyor.
8-Somera:  Türkiye’de sosyal medya reyting analizleri, duygu (sentiment) analizi, rekabet, içerik ve görüş analizleri yapıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşın....