06 Temmuz 2017 tarihinde Pelin Taşel tarafından yayınlandı.
Eskiden pazarlamada 4P uygulanırdı.
(ürün-product, dağıtım-place, fiyat-price ve promosyon-promotion).
Fakat şu an etkili pazarlama projelerinde 7P ( 4P’ye eklenen fiziksel
olanaklar-physical evidence, insan-people, süreç-process) dikkate alınmaktadır. Teknoloji ilerledikçe son tüketiciye
en verimli şekilde ulaşabilmek için gereken pazarlama uygulamaları, projeleri
de değişmektedir ve yaratıcılık + tecrübe-bilgi ön plana çıkmaktadır. Bir sürü güzel
proje örnekleri arasından seçip arasıra yazılarımda sizlerle paylaşacağım.
Marka bilinirliği ve konumlandırma
için dijital proje: Outdoor
ürünler satan REI firması marka bilinirliğini artırmak için VB&P ile ortak
çalışmayla, “Black Friday” günü alışveriş için herkesin mağazalara kapanması
yerine outdoor aktivitelere katılması konusunda kampanya başlatırlar: REI
“Black Friday” de kapalıdır!” #OptOutside hashtag ile sosyal medyada fikirleri
hızla yayılır. Sonuçlarını aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz:
Doğru müşteriye ulaşmak ve CRM’i
güçlendirmek için dijital proje (“lead generation”): Snickers reklamında konumlandırmayı hatırlarsınız:
Açken sen sen değilsin! Avustralya’da Clemenger BBDO Melbourne ve Mars
Chocolate Australia “Hungerithm” projeleriyle – internetteki duyuları izleyen
açlık algoritması; sinirlilik arttıkça
Snickers fiyatları düşüyor- doğru müşteriye ulaşıp hem datalarını güncelliyor
hem de satışlarını artırma şansı yakalıyorlar. Sosyal medyada insanlar ne kadar
sinirli paylaşımlar yaparsa, Snickers fiyatları o kadar düşüyor ve marketlerden
ucuza satın alınıyor. İnsanlar snickers’larını satın almak için web sitesini
ziyaret ediyor, kendine özel barkod no’sunu alıyor ve en yakın anlaşmalı
markete gidip indirimli fiyata alıyor. Aşağıdaki videoda detaylarını
görebilirsiniz.
Amaca yönelik pazarlama (cause
marketing): Romanya’da
işgücünde kadın-erkek eşitsizliğine dikkat çekmek üzere bir sosyal sorumluluk
projesi başlatılır. MRM/McCann, Fransız kafe/pastahane zinciri Paul ile anlaşır
ve bazı kadın-erkek eşitsizliğine yönelik “pie chart” verileri gerçek “pie”
pastaların üzerine işleyerek satılığa çıkarırlar. Kazanılan gelirin %5’i kar
amacı gütmeyen bir derneğe kırsal kesimde yaşayan kadınların modern iş
dünyasında rekabet edebilmeleri için eğitilmeleri amacıyla gönderilir. Aşağıdaki
linkten daha detaylı izleyebilirsiniz.
Özellikle diyabet ile ilgilenen firmalar, tüketici
sağlığı ve medikal beslenme ve gıda sektöründeki firmalar tarafından bu tarz
projelerin üretilebileceğini düşünüyorum. Örneğin
diyabet ve obeziteye dikkat çeken projeler yapılabilinir.
Sosyal
sorumluluk projelerinde Novartis/
Taze Fikir işbirliğiyle MS hastalığına dikkat çekmek üzere yapılan “Melek ile
Serhat Web dizisi”, Abdi İbrahim İlaç /Project House işbirliğiyle sedef
hastalığına dikkat çekmek üzere yapılan “Ceren’in Hikayesi” güzel örneklerden
birkaçı (ref: http://www.socialmediaawardsturkey.com/kazananlar/)
Diğer çeşitli ödül almış örnekleri
aşağıdaki linkten görebilirsiniz.
Başka ne tarz projeler yapılabilinir?
Her sektörde kullanılabilecek olan VR teknolojisi ile canlı yayın projeleri
üretilebilinir. VR (Virtual reality) – sanal gerçeklik; gerçekte varolan veya
varolmayan yerlerin taklit edilerek
bilgisayarlar vasıtasıyla oluşturulan 3 boyutlu bir sanal dünyasıdır. Canlı
yayın projelerinde 360 derece video kaydı yapan sanal gerçeklik kameraları (VR cihazları) da kullanılabilinir.
Örneğin yeni lansmanı yapılacak bir ilacın etki mekanizmasının VR teknolojisi
ile anlatılması, VR teknolojili olgu sunum projeleri, yeni lansmanı yapılacak
bir arabanın VR teknoloji ile oyunlaştırılması ve insanların bu 3D simulasyonda
VR cihazları ile yeni arabanın özelliklerini test etmelerinin sağlanması.
Özellikle ilaç sektörü için hekimlere
yönelik interaktif webcast’ler, dijital olgu
sunum projeleri, mobil aplikasyonlar, bunun dışında halka yönelik hastalık hakkında bilinçlendirme amaçlı web dizileri-mobil
aplikasyonlar güzel projeler arasında sayılabilinir.
Firmanın yoğunlaştığı alan için slogan
bulunup çeşitli dijital projelerle (web sitesi, mobil aplikasyon, internet
reklamları, sosyal medya pazarlama-sosyal aktiviteler) bu sloganın insanların
aklında yer etmesi ve firmayı hatırlatması sağlanabilinir. Çeşitli örnekler
gördükçe, okudukça akıllarda bir sürü dijital pazarlama fikirleri oluşuyordur.
Önemli olan bütçenin el verdiği ölçüde bu fikirleri aksiyona geçirebilmek.



Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Fikirlerinizi paylaşın....