Akılda Kalan Dijital Pazarlama Projeleri


06 Temmuz 2017 tarihinde Pelin Taşel tarafından yayınlandı.

Eskiden pazarlamada 4P uygulanırdı. (ürün-product, dağıtım-place, fiyat-price ve promosyon-promotion). Fakat şu an etkili pazarlama projelerinde 7P ( 4P’ye eklenen fiziksel olanaklar-physical evidence, insan-people, süreç-process) dikkate alınmaktadır. Teknoloji ilerledikçe son tüketiciye en verimli şekilde ulaşabilmek için gereken pazarlama uygulamaları, projeleri de değişmektedir ve yaratıcılık + tecrübe-bilgi ön plana çıkmaktadır. Bir sürü güzel proje örnekleri arasından seçip arasıra yazılarımda sizlerle paylaşacağım. 

Marka bilinirliği ve konumlandırma için dijital proje: Outdoor ürünler satan REI firması marka bilinirliğini artırmak için VB&P ile ortak çalışmayla, “Black Friday” günü alışveriş için herkesin mağazalara kapanması yerine outdoor aktivitelere katılması konusunda kampanya başlatırlar: REI “Black Friday” de kapalıdır!” #OptOutside hashtag ile sosyal medyada fikirleri hızla yayılır. Sonuçlarını aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz:


Doğru müşteriye ulaşmak ve CRM’i güçlendirmek için dijital proje (“lead generation”): Snickers reklamında konumlandırmayı hatırlarsınız: Açken sen sen değilsin! Avustralya’da Clemenger BBDO Melbourne ve Mars Chocolate Australia “Hungerithm” projeleriyle – internetteki duyuları izleyen açlık algoritması;  sinirlilik arttıkça Snickers fiyatları düşüyor- doğru müşteriye ulaşıp hem datalarını güncelliyor hem de satışlarını artırma şansı yakalıyorlar. Sosyal medyada insanlar ne kadar sinirli paylaşımlar yaparsa, Snickers fiyatları o kadar düşüyor ve marketlerden ucuza satın alınıyor. İnsanlar snickers’larını satın almak için web sitesini ziyaret ediyor, kendine özel barkod no’sunu alıyor ve en yakın anlaşmalı markete gidip indirimli fiyata alıyor. Aşağıdaki videoda detaylarını görebilirsiniz.


Amaca yönelik pazarlama (cause marketing): Romanya’da işgücünde kadın-erkek eşitsizliğine dikkat çekmek üzere bir sosyal sorumluluk projesi başlatılır. MRM/McCann, Fransız kafe/pastahane zinciri Paul ile anlaşır ve bazı kadın-erkek eşitsizliğine yönelik “pie chart” verileri gerçek “pie” pastaların üzerine işleyerek satılığa çıkarırlar. Kazanılan gelirin %5’i kar amacı gütmeyen bir derneğe kırsal kesimde yaşayan kadınların modern iş dünyasında rekabet edebilmeleri için eğitilmeleri amacıyla gönderilir. Aşağıdaki linkten daha detaylı izleyebilirsiniz.

                             https://vimeo.com/164820581

Özellikle diyabet ile ilgilenen firmalar, tüketici sağlığı ve medikal beslenme ve gıda sektöründeki firmalar tarafından bu tarz projelerin üretilebileceğini düşünüyorum. Örneğin diyabet ve obeziteye dikkat çeken projeler yapılabilinir.
Sosyal sorumluluk projelerinde Novartis/ Taze Fikir işbirliğiyle MS hastalığına dikkat çekmek üzere yapılan “Melek ile Serhat Web dizisi”, Abdi İbrahim İlaç /Project House işbirliğiyle sedef hastalığına dikkat çekmek üzere yapılan “Ceren’in Hikayesi” güzel örneklerden birkaçı (ref: http://www.socialmediaawardsturkey.com/kazananlar/)

Diğer çeşitli ödül almış örnekleri aşağıdaki linkten görebilirsiniz.

Başka ne tarz projeler yapılabilinir?
Her sektörde kullanılabilecek olan VR teknolojisi ile canlı yayın projeleri üretilebilinir. VR (Virtual reality) – sanal gerçeklik; gerçekte varolan veya varolmayan yerlerin   taklit edilerek bilgisayarlar vasıtasıyla oluşturulan 3 boyutlu bir sanal dünyasıdır. Canlı yayın projelerinde 360 derece video kaydı yapan sanal gerçeklik kameraları (VR cihazları) da kullanılabilinir. Örneğin yeni lansmanı yapılacak bir ilacın etki mekanizmasının VR teknolojisi ile anlatılması, VR teknolojili olgu sunum projeleri, yeni lansmanı yapılacak bir arabanın VR teknoloji ile oyunlaştırılması ve insanların bu 3D simulasyonda VR cihazları ile yeni arabanın özelliklerini test etmelerinin sağlanması.
Özellikle ilaç sektörü için hekimlere yönelik interaktif webcast’ler, dijital olgu sunum projeleri, mobil aplikasyonlar, bunun dışında halka yönelik hastalık hakkında bilinçlendirme amaçlı web dizileri-mobil aplikasyonlar güzel projeler arasında sayılabilinir.
Firmanın yoğunlaştığı alan için slogan bulunup çeşitli dijital projelerle (web sitesi, mobil aplikasyon, internet reklamları, sosyal medya pazarlama-sosyal aktiviteler) bu sloganın insanların aklında yer etmesi ve firmayı hatırlatması sağlanabilinir. Çeşitli örnekler gördükçe, okudukça akıllarda bir sürü dijital pazarlama fikirleri oluşuyordur. Önemli olan bütçenin el verdiği ölçüde bu fikirleri aksiyona geçirebilmek.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşın....