Markamı Nasıl Konuşulur Hale Getiririm?



19  Şubat 2014 tarihinde Pelin Taşel tarafından yayınlandı.
Biz konuşmayı seviyoruz. Ama genelde sevdiğimiz konular moda, giyim, yemek ve teknoloji oluyor. İsimden çok görsele ve işleve, ya da ilgi çekici bir başlığa odaklanıyoruz. Diğerlerini sıkıldığımız ya da vaktimiz kısıtlı olduğu için okumuyoruz. Bu yüzden marka/içerik hakkında konuşulmasını sağlamak markaları/içerikleri pazarlayanlara düşüyor.
Markanın bilinirliğini artırmak için içerik pazarlamasının önemli bir etkisi olduğunu belirtmiş ve içeriğinizin viral olmasını sağlamanız gerektiğini söylemiştim. Viral Pazarlama nedir? Viral Pazarlama, marka bilinirliğini ya da diğer pazarlama amaçlarını (örnek ürün satışını artırmak) gerçekleştirmek için sosyal network ağları veya teknolojiyi kullanarak o marka/servis hakkında konuşan insanlar topluluğu yaratmaktır. 2 şekilde oluşturulur: Ağızdan ağıza pazarlama ile (Word-of-Mouth-Marketing) ve/veya internet / mobil ağlar kullanarak network oluştururarak.
Peki ben markamı nasıl konuşulur hale getirebilirim? İçeriğimi nasıl konuşulur hale getirebilirim? İnsanların okuduktan sonra paylaşmalarını sağlayan nedir?

·         Forum sitelerine yazın:

Hedef kitlenizin bulunduğu forum sitelerinde içeriğiniz hakkında yazın. Hatta içeriğiniz hakkında ilginç sorular sorarak insanların düşünmesini ve hakkında konuşmasını sağlayın.

·         İçeriğiniz /markanız hakkında ilginç videolar oluşturun:

İnsanlar videoları daha severek izler. Özellikle interaktif olarak tasarlanmış ya da  oyunlaştırılmış videolar daha çok insan çeker. Videolara küçük hediyeler de koyarak ve ilginç videolar hazırlayarak viral hale dönüştürebilirsiniz. Çok konuşulan ve paylaşılan video örnekleri görmek için linke tıklayınız: http://mashable.com/2013/05/15/viral-video-factors/

·         İçeriğiniz etik, duygusal ve mantıklı olmalı:

Etik, duygusal ve mantıklı içerikler daha fazla paylaşılır. Facebook ve Twitter’da en çok paylaştığınız içerikleri düşünün...

J.Berger; Pennsylvania Üniversitesi Wharton School’da Pazarlama Profesörü, ve K.Milkman içerik paylaşımı konusunda bir çalışma yapıyorlar. En çok paylaşılan içeriklerin farklılıklarını zamanlama, kişi sayısı, demografi, yazıların uzunluğu ve karmaşıklığı vs.. gibi kriterleri dikkate alarak araştırıyorlar. Sonunda 2 ana özelliğin yazı paylaşımına etki ettiğini görüyorlar: 1-Verilen mesajın ne kadar pozitif olduğu 2-Okuyucuyu ne kadar heyecanlandırdığı. Duygusal içerikler, duygu içermeyenlerden daha fazla paylaşılıyor. Mutluluk veren içerikler, üzüntü/sıkıntı veren içeriklerden daha fazla paylaşılıyor.

Paylaşımda duyguların nasıl oluştuğu da önemli. Bir yazı okuyucuda ani ve şiddetli sinir ya da endişeye neden oluyorsa (kansere neden olan yeni bir faktör gibi...), bu yazı da büyük oranda paylaşılıyor.

2013 Aralık ayında Facebook’ta hangi web sitelerinin daha çok paylaşıldığını görmek için The Biggest Facebook Publishers ofDecember 2013 yazısını okuyabilirsiniz.

Konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki yazıyı okumanızı öneririm:


·         Faydalı içerikler hazırlayın

İçerikleriniz insanların ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde olmalıdır. Bunun için hedef kitlenizi çok iyi tanıyor ve incelemiş olmalısınız. Ayrıca insanlara kendilerini özel hissettirecek içerikler hazırlayın. Linkedin örneğin arada sırada kullanıcılarına bazı mesajlar yollar: “Kutlarız! Profilinize bu hafta 25 kişi bakmış”, yazı yayınladıysanız: “Güzel: Paylaşımlarınız gitgide artıyor, devam edin” gibi mesajlar...Bunlar insanların kendilerini bir gruba ait ya da kendilerini özel hissetmelerini sağlar. Bu durum daha çok paylaşımı tetikler.

·         Trend konuları/keywords’leri kullanın

Viral olmuş konuları, halkın çok konuşmaya başladığı konuları kullanarak pazarlama stratejilerinizi, videolarınızı vs... oluşturabilirsiniz. Örneğin Curiosity uzay aracı Mars’ın taşlı yüzeyine indiğinde herkes bu konu hakkında konuşmaya, videoları paylaşmaya başladı. Bundan hangi marka faydalandı dersiniz? Mars çikolata... Uzay aracının Mars’a inmesi trend olduğu an, Mars çikolata satışları hızla artmaya başladı. 

Sonuç olarak, içeriğimizin viral olmasını istiyorsak, içeriğimizi oluştururken halkı ne etkiler diye oturup bir müddet düşünmek gerekiyor ve iyi plan yapmak gerekiyor.

Son zamanlarda siz çevrenizle en çok hangi marka/içerik hakkında konuştunuz? Peki neden?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşın....