19 Şubat 2014 tarihinde Pelin
Taşel tarafından yayınlandı.
Biz konuşmayı seviyoruz. Ama genelde
sevdiğimiz konular moda, giyim, yemek ve teknoloji oluyor. İsimden çok görsele
ve işleve, ya da ilgi çekici bir başlığa odaklanıyoruz. Diğerlerini
sıkıldığımız ya da vaktimiz kısıtlı olduğu için okumuyoruz. Bu yüzden marka/içerik
hakkında konuşulmasını sağlamak markaları/içerikleri pazarlayanlara düşüyor.
Markanın bilinirliğini artırmak için içerik pazarlamasının önemli bir
etkisi olduğunu
belirtmiş ve içeriğinizin viral olmasını sağlamanız gerektiğini söylemiştim.
Viral Pazarlama nedir? Viral Pazarlama, marka bilinirliğini ya da diğer pazarlama amaçlarını (örnek
ürün satışını artırmak) gerçekleştirmek için sosyal network ağları veya
teknolojiyi kullanarak o marka/servis hakkında konuşan insanlar topluluğu
yaratmaktır. 2 şekilde oluşturulur: Ağızdan ağıza pazarlama ile
(Word-of-Mouth-Marketing) ve/veya internet / mobil ağlar kullanarak network
oluştururarak.
Peki ben markamı nasıl konuşulur hale
getirebilirim? İçeriğimi nasıl konuşulur hale getirebilirim? İnsanların
okuduktan sonra paylaşmalarını sağlayan nedir?
·
Forum sitelerine yazın:
Hedef kitlenizin bulunduğu forum
sitelerinde içeriğiniz hakkında yazın. Hatta içeriğiniz hakkında ilginç sorular
sorarak insanların düşünmesini ve hakkında konuşmasını sağlayın.
·
İçeriğiniz /markanız hakkında ilginç
videolar oluşturun:
İnsanlar videoları daha severek
izler. Özellikle interaktif olarak tasarlanmış ya da oyunlaştırılmış videolar daha çok insan çeker.
Videolara küçük hediyeler de koyarak ve ilginç videolar hazırlayarak viral hale
dönüştürebilirsiniz. Çok konuşulan ve paylaşılan video örnekleri görmek için
linke tıklayınız: http://mashable.com/2013/05/15/viral-video-factors/
·
İçeriğiniz etik, duygusal ve mantıklı
olmalı:
Etik, duygusal ve mantıklı içerikler
daha fazla paylaşılır. Facebook ve Twitter’da en çok paylaştığınız içerikleri
düşünün...
J.Berger;
Pennsylvania Üniversitesi Wharton School’da Pazarlama Profesörü, ve K.Milkman içerik paylaşımı konusunda
bir çalışma yapıyorlar. En çok paylaşılan
içeriklerin farklılıklarını zamanlama, kişi sayısı, demografi, yazıların
uzunluğu ve karmaşıklığı vs.. gibi kriterleri dikkate alarak araştırıyorlar.
Sonunda 2 ana özelliğin yazı paylaşımına etki ettiğini görüyorlar: 1-Verilen
mesajın ne kadar pozitif olduğu 2-Okuyucuyu ne kadar heyecanlandırdığı.
Duygusal içerikler, duygu içermeyenlerden daha fazla paylaşılıyor. Mutluluk
veren içerikler, üzüntü/sıkıntı veren içeriklerden daha fazla paylaşılıyor.
Paylaşımda duyguların nasıl oluştuğu
da önemli. Bir yazı okuyucuda ani ve şiddetli sinir ya da endişeye neden
oluyorsa (kansere neden olan yeni bir faktör gibi...), bu yazı da büyük oranda
paylaşılıyor.
2013 Aralık ayında Facebook’ta hangi
web sitelerinin daha çok paylaşıldığını görmek için The Biggest Facebook Publishers ofDecember 2013
yazısını okuyabilirsiniz.
Konu hakkında daha fazla bilgi almak
için aşağıdaki yazıyı okumanızı öneririm:
·
Faydalı içerikler hazırlayın
İçerikleriniz insanların
ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde olmalıdır. Bunun için hedef kitlenizi çok
iyi tanıyor ve incelemiş olmalısınız. Ayrıca insanlara kendilerini özel hissettirecek
içerikler hazırlayın. Linkedin örneğin arada sırada kullanıcılarına bazı
mesajlar yollar: “Kutlarız! Profilinize bu hafta 25 kişi bakmış”, yazı
yayınladıysanız: “Güzel: Paylaşımlarınız gitgide artıyor, devam edin” gibi
mesajlar...Bunlar insanların kendilerini bir gruba ait ya da kendilerini özel
hissetmelerini sağlar. Bu durum daha çok paylaşımı tetikler.
·
Trend konuları/keywords’leri kullanın
Viral olmuş konuları, halkın çok
konuşmaya başladığı konuları kullanarak pazarlama stratejilerinizi,
videolarınızı vs... oluşturabilirsiniz. Örneğin Curiosity uzay aracı Mars’ın
taşlı yüzeyine indiğinde herkes bu konu hakkında konuşmaya, videoları
paylaşmaya başladı. Bundan hangi marka faydalandı dersiniz? Mars çikolata...
Uzay aracının Mars’a inmesi trend olduğu an, Mars çikolata satışları hızla artmaya başladı.
Sonuç
olarak, içeriğimizin viral olmasını istiyorsak, içeriğimizi oluştururken halkı
ne etkiler diye oturup bir müddet düşünmek gerekiyor ve iyi plan yapmak
gerekiyor.
Son
zamanlarda siz çevrenizle en çok hangi marka/içerik hakkında konuştunuz? Peki
neden?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Fikirlerinizi paylaşın....